استاد طالبی
مسئول پژوهش های دانش آموزی
 
 

بارگذاری فایل گزارش پژوهش

جهت سهولت درنگارش گزارش خود می توانید فایل گزارش را از اینجا دریافت نمایید.
فایلwordگزارش را از اینجا دریافت کنید.
 
 
 

فایل آموزش نرم افزارone note

📢📢قابل توجه دانش آموزان محترم
🔴 جهت سهولت دانش آموزان محترم در یادگیری استفاده از نرم افزارonenote، دو فایل مرتبط بارگذاری خواهد شد.
 
 

تبریک

 
اسامی نفرات راه یافته به مرحله کشوری جشنواره جوان خوارزمی اعلام گشت:
:beginner:امیرمهبد اسفندی (اثر ادبی)
:beginner:سید محمد مهدی باقرزاده (راهکارهای تقویت اراده با رجوع به منابع اسلامی)
:beginner:طه دولت آبادی (بررسی مفهوم زهد بررسی مفهوم زهد در آموزه دینی و انقلابی و تاثیر آن در احساس رضایت‌مندی در زندگی)
ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت خدمت همه عزیزان تلاشگر در زمینه پژوهشی و با آرزوی توفیق روزافزون، امیدواریم در مراتب بالاتر شاهد موفقیت های شما عزیزان باشیم.

 
 
 
 

جدول نهایی موضوعات 97-98

 
 
پرسشنامه اینترنتی انتخاب موضوعات
https://goo.gl/forms/rgvXT1znpUmtHXsn1
 
 
 

گالری تصاویر

 
 

   آشنایی با طرح پژوهش  دانش آموزی دبیرستان فرهنگ

یکی از مشکلات پژوهش در مدارس این است که اگر به سبک سنتی عمل شود (یعنی در طول سال هر یک از استادان لااقل یک پژوهش از هر دانش ­آموز بخواهد و برای آن نمره در نظر بگیرد)، دانش ­آموزان با طرح مشکل کمبود وقت و زیادی تکالیف و پیش کشیدن بحث کنکور، لب به شکایت باز می­کنند و در نهایت هم به اصطلاح معروف، به «تبدیل نسخ چاپی به نسخ خطی»(!) اکتفا  می­کنند. بعد از ورود به دانشگاه ناآشنایی با اصول اولیه پژوهش، برای دانش ­آموز دیروز و دانشجوی امروز دردسرآفرین شده و به تدریج پژوهش به امری بی ­معنا، زاید و مزاحم تبدیل می­شود.

تنها آموزش خشک و تئوریک روش پژوهش هم دردی را دوا نکرده و نمی­کند زیرا معمولاً با این درس مهارتی مثل یک درس حفظی برخورد می­شود؛ در نتیجه در بهترین حالت،      دانش­ آموزان تنها دستورالعمل­ هایی را از بر می­کنند که به هیچ وجه از نحوه کاربرد آنها اطلاعی ندارند. مثل کسی که فرمول­های ریاضی را حفظ کرده ولی از حل ساده ­ترین مسائل ناتوان است یا همانند فردی که شنا کردن را در کلاس درس و روی کاغذ آموخته است نه در استخر و میان آب.

از طرف دیگر کتابخانه مدرسه (اگر وجود داشته باشد یا منابع کافی در آن یافت شود) نیز معمولاً حالت تعطیل یا نیمه تعطیل دارد و با کمبود مراجعه ­کننده روبه ­رو است. دانش ­آموز علت و انگیزه چندانی برای مراجعه به کتابخانه نمی­ یابد و به سادگی از خیر کتاب و کتابخوانی می­گذرد و سعی می­کند برای کنکور آماده شود.

شورای مدرسه فرهنگ، بعد از چندین جلسه بحث و تبادل نظر و استفاده از تجارب دیگران، برای حل هم­زمان همه این مشکلات در هم تنیده و پرهیز از آسیب­های ذکر شده، طرح «پژوهش دانش ­آموزی» را ارائه کرد. این طرح بعد از چندین سال اجرای موفق­ و کسب تجارب عملی، بارها ویرایش شد و اکنون ویرایش پنج آن پیش روی شما قرار دارد.